Buscar

Jadual ringkas sebagai seorang Isteri, Ibu kepada Kembar & Ibu kepada Kucing2 di rumah ;)


Assalamualaikum Semua 

ramai yang pm me dalam pesbok tanya, macamana me dapat bahagikan masa2 yang ada untuk Suami, anak2 dan juga anak2 kucing ... :)


bukan susah pun, rasanya semua wanita yang dah berkeluarga dan mempunyai kucing akan buat benda yg sama dengan apa yg me buat.


Kalau pagi selepas Mr. Hubby ke ofis, (selalunya waktu ni kembar masih tidor) me akan bagi kucing makan, selepas itu me akan membersihkan najis mereka. Setelah itu me akan lepaskan semua kucing2 di beranda rumah untuk mereka bermain, berguling, tangkap lalat atau apa2 jelah sebab kesian kalau kurung seharian dalam rumah tanpa menikmati keindahan alam luar. Tak baik tau ... :)



bila diaorg di luar barulah me amik peluang untuk sapu sampah, mop lantai, dan kemas apa2 yang patut, termasuk basuh baju dan masak untuk Along dan Angah (masak apabila Mr. Hubby tak sempat belikan sarapan mereka jer). Kalau pagi biasanya Mr. Hubby akan belikan Along dan Angah sarapan, kadang2 pukul 11 pagi baru nak makan, sebab benda pertama yg dibuat dua ketul ni ialah tgk citer Doraemon, kalau dah tgk Doraemon, tak makan pun takper. hehehee


kadang2 me lepak jugak dengan anak2 tgk Doraemon. hahahaha


dalam pukul 1 macam tu, kucing2 akan di arah masuk kedalam rumah sebab di waktu2 begini byk sgt org yg bizi bodi bersepah kat luar.. Karang kena sabotaj pulak kucing2 me. sebab ada juga jiran sebelah menyebelah yg tak suka kucing...


masa nak masukkan kucing ke dalam, me akan cek badan sekor2, manalah tahu ada yg terjun men dalam longkang (biasanya si Blacky, Bourne, Sporty ngan Rambo yang suka men dalam longkang), kalau ada yang tak kena jer, hehehe kena kurung lah gamaknya ... kurung utk tunggu turn nak mandi..


selalunya bila semua dah masuk, semua akan lepak kat sofa yg di bawah tangga untuk tidor setelah penat men kat luar ...


dalam masa ni Along dan Angah dah makan dan masih menonton Doraemon, dan kesempatan ni me amik peluang untuk masak untuk Mr. Hubby pulak :)


bila dah masak, bagi along dan angah makan dulu, sambil me pun tumpang dua kaki nak makan. hehehe


lepas dah selesai makan2, Along dan Angah akan buka buku dan baca ABC sambil tengok jugak citer Doraemon. Lepas dah selesai hal anak2, baru me akan amik Tupperware makanan kucing dan panggil mereka untuk makan....






tapi ada jugak yang tak bangun, agaknya malas nak rebut2, selalunya yg besar2 ni tak berebut, cool jer bagi adik2 makan dulu...


dalam pukul 5 lebih cam tu me akan keluar untuk amik jemuran baju yg dijemur sambil ditemani Along dan Angah ...Lepas dah selesai me akan panaskan lauk untuk Mr. Hubby sebab kalau waktu2 cam gini kol 5 lebih, Mr. Hubby selalu muncul tetiba jer.


waktu ni kucing2 yg kecik sedang leka bermain sesama sendiri, yg besar pulak selalunya akan lepak atas sofa ... Along dan Angah pula waktu cam gini adalah waktu tidornya :)


lepas Mr. Hubby dan makan, Mr. Hubby akan amik alih jengok2 kan kucing 2 samada bagi makan lagi atau bermain dengan mereka, waktu macam ni lah me amik untuk rehatkan diri ..... :)


macam ni lah me setiap hari ... :)


ok lah jumpa lagi next time :)


P/S : Kalau nak tanya apa2 pasal kucing pun boleh tanya dengan me :)

1 muncung Cik Wok:

Aqi

hebatnya akak..smoga Allah je yg dpt balas sgla jasa akak :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BannerFans.com
BannerFans.com

Kalau Nak Dengar, Pastikan Speaker Jangan Bukak Kuat Sangat ... Enjoy